انواع خدمات ترمیم دندان کدامند؟

ترمیم دندان چیست ؟ ترمیم دندان روشی است که دندانپزشک از آن برای جایگزینی دندان از دست رفته و یا ترمیم قسمت های از دست رفته ساختار دندان استفاده می کند. ساختار دندان ممکن است به دلیل پوسیدگی، خراب شدن ترمیم قبلی و یا شکستگی دندان از بین رفته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید.

انواع روش های ترمیم دندان چیست ؟

از روش هایی که برای ترمیم دندان استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         پرکردن

·         روکش دندان (لمینت سرامیکی ، کامپوزیت دندان و...)

·         تاج

·         بریج دندان

·         ایمپلنت دندان

·         دندان مصنوعی

پرکردن دندان

متداول ترین روشی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، پر کردن آن است. از پر کردن دندان، برای ترمیم دندان های شکسته و یا دندان های که پوسیده شده اند و نیز دندان هایی که بر اثر ساییده شدن بر اثر تراش دندان و… از بین رفته اند، استفاده می شود. می توان برای این کار از موادی با جنس های زیر استفاده کرد: طلایی رنگ دندان آمالگام نقره( شامل مخلوط جیوه و نقره، قلع، مس و روی) کامپوزیت رزین گلاس آینومر سرامیک

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست

مراحل پر کردن در ترمیم دندان چیست ؟

در اولین مرحله، دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی، اطراف دندان را بی حس می کند تا بیمار دردی را احساس نکند، و سپس در مرحله بعدی، از یک مته و یا لیزر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می کند. ابزارهای پر کردن دندان اینکه دندانپزشک از چه ابزاری استفاده کند، بستگی به راحتی وی، نوع ابزاری که برای کار با آن آموزش دیده است، میزان مجهز بودن ابزارهای وی دارد و نیز محل و میزان پوسیدگی دارد. پس از این مرحله، دندانپزشک، به محل پوسیدگی نگاه می کند، تا ببیند آیا تمام  پوسیدگی برداشته شده است یا نه.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پنهان

در صورتی که پوسیدگی ای باقی نمانده باشد، دندانپزشک بقایای پوسیدگی را از روی دندان پاک می کند و فضا خالی را آماده پر کردن می کند. اگر پوسیدگی نزدیک به ریشه باشد، ممکن است دندانپزشک ابتدا یک آستر از جنس گلاس آینومر، رزین کامپوزیت و یا مواد این چنینی، برای محافظت عصب قرار دهد. پس از اینکه این مراحل صورت گرفت، دندانپزشک مواد پرکردنی را به صورت لایه لایه اغمال می کند و سپس از لیزر استفاده می کند تا هر لایه سفت و سخت شود و به راحتی امکان از بین رفتن آن وجود نداشته باشد. پس از اینکه این لایه ها به حد کافی رسیدند، اضافه کردن مواد به پایان رسیده و سپس مواد اضافی برش و صیقل داده می شوند تا مثل دندان واقعی صاف و تمیز گردد و احساس یک دندان واقعی را برای بیمار فراهم کند و برایش اذیت کننده نباشد.

منبع: tehranortho.ir

ارتودنسی دندان قبل و بعد

در این مقاله قصد داریم نکات و مسائل مربوط ارتودنسی دندان قبل و بعد از انجام آن بپردازیم.

 تاثیر ارتودنسی دندان قبل و بعد از انجام آن

ارتودنسی دندان چیست؟ با قرار دادن دندان و فک در یک راستا، ارتودنسی ها می توانند تاثیر مثبتی بر شکل و ویژگی های صورت شما بگذارند. اگر یک مورد خفیف را مانند فضای ایجاد شده بین دندان ها و یا شلوغی بیش از حد دندان ها در نظر بگیریم، باید بدانید که لبخند بیشترین و مهم ترین چیزی است که می توان برای بهبود آن در نظر گرفت. با این حال موارد شدید تری هم مانند اوربایت وعدم تعادل فک و صورت می‌تواند تحت تاثیر مسائل منفی قرار بگیرد. هنگامی که دندان‌ها و فک ها تراز می‌شوند تقویت صورت و لبخند بسیار چشمگیر می شود. متخصصان ارتودنسی در تعادل عملکرد و زیبایی نقش بسیار مهمی دارند و این به این معنی است که آن ها دانش کافی را دارند تا عدم انطباق را به گونه‌ ای اصلاح کنند که سلامت دهان و دندان شما به خطر نیفتد.

ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب میده ؟

ارتودنسی دندان قبل و بعد

اگر به چهره شخصی در قبل و بعد ارتودنسی دندان هایش نگاه کنید و به آن دقت کنید شاید برایتان هنوز هم مانند قبل از درمان ارتودنسی به نظر برسد؛ اما هدف این است که بهترین لبخند و بهترین ویژگی های صورت آن فرد نمایان شود. درمان ارتودنسی دندان برنامه ‌ریزی و وقت زیادی می طلبد و به همین دلیل شما باید برای درمان ناهنجاری های دندان و فک تان به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی چه مدت طول میکشد

نکاتی که باید قبل از درمان ارتودنسی بدانید

دریافت بریسها با انواع مختلف فلزی، سرامیکی، نامرئی و حتی بریس هایی که رنگ های سرگرم کننده دارند، می تواند یک درمان جذاب و نتیجه بخش را برای دانش آموزان مقطع راهنمایی ایجاد کنند. درمان ارتودنسی فقط برای ترمیم لبخند شما نیست. این درمان به اصلاح دندان ها، مشکلات تراز دندان و فک و در نهایت سلامت دهان و دندان کمک می کند.

نکاتی در مورد بعد از نصب ارتودنسی دندان باید بدانید

 که ارتودنسی ها مانند یک تعهد هستند که باید همیشه به آن ها وفادار باشید. برای اطمینان از پیشرفت صحیح درمان، باید پس از نصب بریس بر روی دندان، هر ۴ الی ۶ هفته به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا روند درمان و مشکلاتی که ممکن است در طول درمان با آن مواجه شوید را بررسی و حل کند.

منبع: karajdentists.ir

لمینت دندان ارزان قیمت

لمینت دندان ارزان و مقرون به صرفه چگونه ممکن است؟ اگر از داشتن دندان‌هایی با فرم نامناسب ناراضی هستید به کمک لمینت می توان به اصلاح فرم دندان ها اقدام کرد که دندان‌پزشک با چسباندن ونیر ها بر روی دندان ها ظاهر و فرم دندان ها را زیبا می‌سازد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست

لمینت چیست؟

لمینت دندان یا ونیر، لایه ای ظریف و شیشه ای شکل از موادی همرنگ دندان یا مواد سفیدی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که برای اصلاح فرم، رنگ، طول و شکل دندان یا بستن فاصله بین دندان ها و درمان دندان های شکسته بر روی سطح دندان چسبانده می شود که باعث حفظ عملکرد دندان ها و مینای دندان ها می شود.

لمینت کامپوزیتی

ونیر به کار رفته در این روش از جنس ونیر کامپوزیت است که در مطب ساخته می شود و دارای رنگ شفافی است؛ به این روش «روش مستقیم» نیز گفته می شود که اگر شرایط دندانی فرد مناسب باشد بدون تراش به دندان ها چسبانده می شود اما اگر نیاز به تراش باشد به میزان کمتری دندان ها تراش می خورند.

بیشتربخوانید... اول درمان ارتودنسی یا ایمپلنت؟

مواردی که استفاده از لمینت کامپوزیتی دندان توصیه نمی‌شود

·         بیمارانی که به خاطر سایش شدید ارتفاع دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند.

·         افرادی با بهداشت دهان و دندان ضعیف

·         کافی نبودن ضخامت مینای دندان

·         بیمارانی با عادت دندان‌ قروچه

·         به‌هم‌ریختگی شدید دندان

بیشتربخوانید... ارتودنسی رنگی

مزایای لمینت کامپوزیتی دندان

·         نصب آسانی دارد

·         آسیبی به مینای دندان وارد نمی‌کند

·         برای افراد سیگاری لمینت دندان گزینه بسیار مناسبی است.

·         قابل فرم دهی و تطبیق با سایز دندان ها است.

·         دارای ظاهری شبیه دندان است.

·         دارای تنوع رنگی مختلفی است.

·         هزینه درمانی کمتری دارد.

معایب لمینت کامپوزیتی دندان

·         اگر دندانپزشک دندان را کمی بیشتر بتراشد و به عاج دندان برسد احتمال افتادن لمینت ها وجود دارد.

·         برای روی دندان‌های پرکرده یا دارای پوسیدگی وسیع نمی‌تواند مناسب باشد.

·         لیمنت ها اگر دچار شکستگی شوند باید آن‌ها را تعویض کرد.

·         بعد از نصب بر روی دندان ها غیرقابل بازگشت هستند.

·         احتمال تغییر رنگ لمینت ها وجود دارد.

عوارض لمینت کامپوزیت دندان

·         اگر کامپوزیت به‌درستی به مجاورت لثه چسبانده نشود، می‌تواند باعث التهاب یا خونریزی لثه شود.

·         اگر دندان ها به‌خوبی در جای خود قرار نگیرند یا پولیش کردن دندان به‌خوبی انجام نشود این امکان وجود دارد که نتوان به‌راحتی نخ دندان کشید پس این امر باعث بدبویی دهان می شود.

·         حساسیت دندان نسبت به سرما و گرما

منبع: chalava.ir

 

آیا ارتودنسی دندان پر شده امکان پذیر است؟

ارتودنسی دندان چیست؟ اصولا برخی از مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند نگرانی های خاصی دارند که برای ما نیز قابل احترام هستند. برخی از آن ها ممکن است تمایلی به ارتودنسی ثابت معمولی نداشته باشند و برخی دیگر ترجیحشان استفاده از بریس های فلزی با الاستیک های رنگی باشد که چندان نقشی در درمان ندارند. اما در میان برخی از آن ها، نگرانی های مهم تری مطرح می شود که هر متخصص ارتودنسی باید به خوبی آن را در نظر گرفته و مدیریت کند.

ارتودنسی برای دندان های پر شده مشکلی ایجاد نمی کند!

در اغلب موارد میتوان دندان های پر شده را به  خوبی ارتودنسی کرد و هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط بوده و دندان هنوز زنده باشد میتوان با رعایت نکاتی که متخصص به شما گوشزد میکند دوره درمانی مناسبی داشته باشید. در این خصوص بد نیست بدانید که انجام درمان ارتودنسی خود یک راه حل بسیار خوب برای پیشگیری از پوسیدگی دندان است. زیرا با صاف کردن دندان های نامرتب و کج باعث میشود که شما بهتر بتوانید دندان های خود را مسواک بزنید و بهتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان قبل و بعد

بهترین روش ارتودنسی دندان برای  دندان های پر شده چیست؟

بسته به نوع و شدت مشکل ارتودنسی شما و همچنین میزان پوسیدگی ترمیم شده نوع دستگاه مورد استفاده برای افرادی که دندان پر شده دارند متفاوت خواهد بود. اگر میزان پوسیدگی زیاد است استفاده از ارتودنسی متحرک با پلاک های شفاف بهتر است. اما اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط است ارتودنسی ثابت فلزی بهترین روش درمان خواهد بود. براکت های ارتودنسی سرامیکی نیز میتوانند برای ارتودنسی دندان پر شده استفاده شوند اما دقت کنید که احتمال شکسته شدن آن ها زیاد است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به نظر میرسد برای اینکه بتوانید به خوبی مواد پر کننده دندان را مدیریت کرده و مراقبت کنید از همان ارتودنسی متحرک و ثابت معمولی استفاده کنید بهتر است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همراه با جراحی فک

آیا ممکن است در طول ارتودنسی با پوسیدگی دندان مواجه شوم؟

از آنجا که افراد تحت درمان ارتودنسی تحت مراقبت های منظم دندانپزشکی قرار می گیرند بسیار بعید است که دندان های شما پوسیده شود مگر اینکه خودتان در رعایت بهداشت کوتاهی کنید.

منبع: bestdentists.ir   

عمل سرپایی لاغری

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند.

اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد.

این عمل زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد.

بیشتربخوانید... کاهش وزن در خواب

انواع عمل سرپایی لاغری

یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی ساسی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

بیشتربخوانید... علت عرق کردن زیاد چیست

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

همانطور که گفته شد جراحی لاغری توسط جراح چاقی به روش های مختلفی انجام می شود که ما در اینجا چند روش پر استفاده را عنوان می کنیم:

گاستریک بای‌پس

اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده

باندینگ یا حلقه معده

لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

منبع: dandooneman.ir